Szívesen válaszolunk az Ön kérdéseire

Amennyiben kérdése van a projekttel kapcsolatban, küldje el nekünk és legkésőbb egy munkanapon belül megválaszoljuk. Kérdéseire továbbá a Gyakran ismételt kérdések alatt kaphat választ. Egyéb megválaszolatlan kérdés esetén, keressen minket bizalommal a 36 1 408 8233 telefonszámon.

Gyakori kérdések

1. Miért használjam a Daibau.hu rendszert?


A Daibau megkönnyíti a kivitelezők keresését és csökkenti az építkezéssel vagy felújítással járó kockázatok lehetőségét. Néhány kattintással kitöltheti az ajánlatkérő űrlapot és kapcsolatba léphet a megfelelő, valamint ellenőrzött kivitelezőkkel. Ennek köszönhetően, rengeteg időt spórolhat és kiküszöbölheti a kivitelezés során előforduló problémákat.

2. Mennyibe kerül a szolgáltatás?


A szolgáltatás minden felhasználó részére díjmentes, semmilyen díj felszámolására nem kerül sor. A felület működtetését a kivitelezők előfizetéséből biztosítjuk.

3. A Daibau.hu építkezési és felújítási munkálatokat is végez?


A Daibau.hu nem építőipari, se nem szakipari kivitelező, nem kínál tervezői szolgáltatásokat sem. A Daibau.hu gondoskodik a kivitelezők és a felhasználók összeköttetéséről, a kapcsolattartásról és az oktatásról.

4. Miért bíznám a Daibaura az elérhetőségeimet és a projektemről szóló adatokat?


Az Ön adatait biztonságban őrizzük. A projekttel kapcsolatos adatokat és az Ön elérhetőségeit csak az általunk kiválasztott és a projekt kivitelezésére alkalmas vállalkozók láthatják. Minél több adatot ad meg, annál több cég visszajelzésére számíthat, így a kivitelezés megbeszélésére is gyorsabban kerül sor.

Ajánlatkérés leadása

Hogyan tudom elküldeni az ajánlatkérést?


Az ajánlatkérés elküldése nagyon egyszerű, hiszen csak egy online űrlapot szükséges kitölteni. A kiválasztott kategória alapján, olyan kérdéseket állítottunk össze, amelyek segítenek a projekt részletesebb leírásában.

Miért van szükség a telefonszámomra és az e-mail címemre?


A telefonszám megadása kötelező, mivel az ajánlatkéréseket ezáltal is ellenőrizzük. A telefonhívás során további, a megvalósítandó munkával kapcsolatos kérdéseket teszünk fel adatkiegészítés céljából. A telefonszám megadása a kivitelezőkkel való kapcsolattartás szempontjából is fontos. Az aktív és helyes e-mail cím megadása is kötelező, hiszen a projekthez kapcsolódó értesítések erre a címre érkeznek majd. Feltétlenül sorolja fel azon kapcsolattartók nevét is, akik ismerik a projekt részleteit, valamint felelősek a kivitelezésért.

Milyen szolgáltatásokra kérhetek ajánlatot?


A Daibau.hu több mint 250 építkezési és felújítási kategóriát foglal magába, ezért gyakorlatilag minden, építkezéssel és tervezéssel kapcsolatos tevékenységre kérhet ajánlatot. A megfelelő kivitelezők megtalálásához, egyes kategóriáknál több információra van szükségünk (tervrajzok, feladatkiírások, stb.)

Kérhetek ajánlatot, ha nem tudom pontosan mire van szükségem?


A Daibau.hu a megfelelő kivitelezők kiválasztását szolgálja. Ha még nem döntötte el, mire van szüksége, akkor vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal, akiktől az építkezés vagy felújítás előtt útbaigazítást kaphat. Amennyiben csak tanácsra lenne szüksége, összekötjük egy olyan kivitelezővel, aki a segítségére lesz.

Akkor is kérhetek ajánlatot, ha csak az árak érdekelnek?


Ha csak a hozzávetőleges árakra kíváncsi, akkor szíves figyelmébe ajánljuk az árkalkulátort, ahol megtalálja mind a 250 kategória tájékoztató árait. Kérhet ajánlatot abban az esetben is, ha építkezést tervez és szeretné megtudni a különböző lehetőségek közötti különbségeket. Természetesen akkor, ha elegendő információval rendelkezik az elképzeléseit illetően.

Nem vagyok biztos abban, hogy a munka megvalósítására sor kerül-e. Érdekes lehet az ilyen projekt is?


Amennyiben még nem döntötte el, hogy a felújítást vagy építkezést valóban megvalósítaná-e, akkor az ügyfélszolgálatunkhoz, illetve az árkalkulátorhoz irányítjuk. Később, amikor ténylegesen az építkezés vagy felújítás mellett dönt, kérjük, szíveskedjen egy újabb ajánlatot kérni. Abban az esetben, ha a kivitelezés még nem aktuális, a projektet nem rögzítjük az adatbázisunkban, ugyanakkor megjelölheti, mikor kereshetjük újra a projekt frissítése végett.

Az ajánlatkérésem még nem lett megosztva. Minden rendben van?


Naponta számos ajánlatkérés érkezik be hozzánk, ezért előfordulhat, hogy az Ön projektje kimaradt. Ez esetben, kérjük, minél előbb hívjon minket, továbbá, előre is szíves elnézését kérjük. Lehetséges, hogy már kerestük Önt telefonon, de nem tudtuk elérni. Ilyen esetben, a sikertelen hívás után azonnali e-mailt küldünk. Amennyiben felhív minket telefonon, azonnal rögzítjük az ajánlatkérést.

Üzenetet kaptam amelyben értesítenek, hogy nem találtak megfelelő kivitelezőt. Mit tehetek?


A velünk aktívan együttműködő széles vállalkozói hálózat ellenére előfordulhat, hogy nem találunk érdeklődőt a kivitelezők körében. Általában a főszezon ideje alatt a kivitelezők kevesebb szabad kapacitással rendelkeznek, főleg, ha kisebb mértékű munkáról van szó. Bizonyos esetekben, ha nagyon különleges szolgáltatást venne igénybe, vagy bonyolultabb a projekt megvalósítása, előfordulhat, hogy egyáltalán nincs megfelelő vállalkozó a rendszerben. Ilyen esetben tájékoztathat bennünket és mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy a hasonló projektek a jövőben sikeresen megvalósuljanak.

Adatpótlásra vonatkozó értesítést kaptam, mit tegyek?


A megfelelő kivitelező sikeres kiválasztása érdekében fontos a projekt részletes leírása. Adatkiegészítést kérünk abban az esetben, ha a projektről nem lett elegendő információ megosztva. A kivitelezők gyors válaszadásához elegendő egy terjedelmesebb, érthető leírás, alaprajzok vagy tervrajzok, illetve fényképek a jelenlegi állapotról. Amennyiben úgy véli, hogy megválaszolta az összes további kérdést, egyetlen kattintással jelezheti ezt munkatársunknak, aki rövidesen közzéteszi az Ön ajánlatkérését.

Ma egy korábbihoz hasonló ajánlatot kértem, miért nem lett megosztva?


Ha egy új ajánlatot kért, mert nem érkezett válasz a kivitelezőktől, akkor a két ajánlatkérést egyesítjük, és új potenciális kivitelezőket adunk hozzá. Mindig megfelelő és helyi kivitelezőket keresünk, ezért nem tudjuk garantálni, hogy az új ajánlatkéréssel újabb vállalkozókra lel, vagy esetleg növeli a jelentkezők számát. A Daibau.hu nem egy hirdető rendszer, amelyben az újabb közzététel jobb eredményt garantál.

Kivitelező kiválasztása

Még mindig várom a tervrajzokat és a kiírásokat. Hozzáadhatom őket később?


Új építkezés vagy olyan projekt esetén, amelynél szükséges a dokumentáció, illetve a tervrajz, utólag is hozzáadhatja. Erről kérjük, értesítse a kivitelezőt is. A mellékleteket a kivitelezés során folyamatosan hozzáadhatja vagy törölheti.

Néhány kivitelező érdeklődik a projekt iránt, akkor most mi a következő lépés?


Az érdekelt kivitelezőket mindenképp hívja fel és ellenőrizze, hogy az Ön által tervezett időszakban biztosan megvalósítható-e a munka. Amennyiben több kivitelező jelentkezett, a csillagra kattintva kiválaszthatja a legjobbat. Az Ön számára nem megfelelő kivitelezőket pedig a törlés gombra kattintva törölheti a listáról, továbbá itt szükséges kiválasztania a törlés okát is.

Egyetlen kivitelező sem keresett meg, érdeklődnek egyáltalán a cégek?


A kivitelezők, főleg az építkezési idény folyamán igen leterheltek, és részükről is történhet mulasztás annak ellenére, hogy kiértesítettük őket e-mailban, SMS-ben vagy az alkalmazáson keresztül. Amennyiben napokig nem jelentkezett egyetlen kivitelező sem, javasoljuk, hogy keresse meg őket telefonon. Ha nagyobb mértékű projektről van szó, a visszajelzések pedig nem elegendőek, forduljon a Daibau munkatársaihoz, akik ellenőrzik a problémát.

A projektemre túl sokan jelentkeztek, leállíthatom az ajánlatkérést?


Amennyiben a projektre túl sok kivitelező jelentkezett és már többen hívták, akkor van lehetőség az ajánlatkérés leállítására az Ajánlatkérés leállítása gombra kattintva. Ezt követően a projektre még nem jelentkező, de alkalmas kivitelezők már nem láthatják az Ön ajánlatkérését. Egy újabb kattintással ismét folytathatja a keresést. Amennyiben az ajánlatkérés már nem aktuális, kérjük, értesítse erről a kivitelezőket és zárja le az ajánlatkérést.

Hogyan tudnak segíteni, ha a kivitelezők nem alkalmasak a projektre?


Amennyiben a kivitelezők nem felelnek meg a projekt kivitelezéséhez, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal, akik alkalmasabb kivitelezőket keresnek Ön részére.

Más kivitelezőket szeretnék, mit tegyek?


Mindig olyan helyi kivitelezőket ajánlunk, akik a megadott projekt nagyságnak és a részletes leírásnak megfelelően alkalmasak lehetnek. Amennyiben úgy gondolja, hogy a kivitelezők nem alkalmasak a munkára, értesítse munkatársainkat, akik módosítják a beállításokat. Amennyiben csak több ajánlatra lenne szüksége, nem tudunk új kivitelezőket találni. (általános szerződési feltételek). Minden írásbeli reklamációt a minőségi változásokkal összhangban, a kivitelezőn és az ajánlatkérőn át ellenőrzünk. Amennyiben megállapítjuk, hogy a kivitelező két indokolt reklamációt kapott, kizárjuk a rendszerből.

Kivitelezés és értékelés

Melyik kivitelezőt válasszam?


A kivitelező kiválasztásakor ne csak a legkedvezőbb árat vegye figyelembe. A Daibau a minőségben hisz, ezért tanácsoljuk, hogy a legmegfelelőbb árajánlat mellett a szakszerűséget és a tapasztalatokat is vegye figyelembe, valamint csak a referenciák és az értékelések összehasonlítása után döntsön.

Ha számításba veszi a kivitelező minőségi és szakszerű munkavégzését, a jövőben számos problémát és a javítással járó többletköltséget kerülhet el.

Kiválasztottam a kivitelezőt, hogyan tovább?


Amennyiben kiválasztotta a megfelelő kivitelezőt, következhet az ajánlat aláírása. Nagyobb értékű projektek esetében pedig javasoljuk az építési szerződés megkötését. A legtöbb kivitelező előleget kérhet vagy az anyagköltség kifizetését.

Kérjek-e számlát?


Minden egyes szolgáltatásról számlát kell kérni. Nem csak jogi kötelezettség miatt, hanem a számla által érvényesítheti fogyasztói jogait is. A számla az elvégzett munkáról szóló bizonyíték, amely által reklamációt nyújthat be a látható vagy az utólagosan megjelenő, rejtett hibák miatt.

A kivitelező már elkezdte a munkálatokat, nekem mit kell tennem?


Azokat a munkálatokat, amelyek dokumentációját és felügyeletét a törvény nem írja elő, azt tanácsoljuk, hogy időről időre ellenőrizze, hogy a megbeszélteknek megfelelően zajlanak-e. Ha a munkálatok folyamán hibát fedez fel, azonnal értesítse a kivitelezőt, aki köteles orvosolni a problémát. Homlokzati és tetőmunkák esetében kérjen igazolást a rendszermegoldások használatáról. Természetesen nem tanácsos a vállalkozó munkájának minden mozzanatát figyelemmel kísérni, mert az fékezheti és zavarhatja a szakembereket a munkavégzésben, és hibát eredményezhet.

Hol értékelhetem a kivitelezőt, ha már befejezte a munkálatokat?


Amennyiben a kivitelező már végzett a munkával, kérjük, zárja le az ajánlatkérést, majd értékelje a szakembert, illetve az elvégzett munkát, a tanácsadás minőségét és a szolgáltatás árát. Emellett a pozitív és a negatív tapasztalatok rövid ismertetésére is szükség van.

Miért kell értékelni?


A Daibau.hu egy olyan rendszer, amely kitartóan dolgozik a magyar építőipari piac átláthatóságán, így minden értékelés, beleértve a negatívat is, segíti a kiváló és az átlagos kivitelezők üzleti besorolását. Az Ön értékelése segít azon felhasználóknak, akik építkezést vagy felújítást terveznek, hogy átéljék az Ön pozitív, ugyanakkor kiküszöböljék a negatív tapasztalatait.

Már lezártam az ajánlatkérést, miért kapok még mindig értesítést?


Amennyiben az ajánlatkérés már nem aktuális, az ajánlatkérés lezárása gombra kattintva jelezheti ezt. Mivel mi nem értesültünk az ajánlatkérés státuszáról, ezért e-mailben kértük, hogy tájékoztasson minket a projekt állapotáról. Miután lezárta az ajánlatkérést és értékelte a kivitelezőt, a rendszer nem küld további értesítéseket.

Ki felel a kivitelezés során felmerülő hibákért?


A Daibau.hu nem végez tervezési, építési vagy felújítási munkákat, így nem is vonható felelőségre az esetleges hibák és mulasztások előfordulásáért. A felhasználók értékelésének összegyűjtésével és a nem minőségi munkát végző kivitelezők kizárásával gondoskodunk arról, hogy az adatbázisban csak ellenőrzött kivitelezők legyenek. Ezeknek a cégeknek a munkáját nem tudjuk garantálni. A hibák korrigálásáért a munkát végző vállalkozó a felelős. A reklamációhoz a számlára, a szerződésre és a hozzá tartozó dokumentumokra is szükség lehet.

Minden, amire építkezés és felújítás során szüksége lehet

Díjmentes ajánlatkérés elküldése: