Mennyibe kerül az aszfaltozás? Az aszfaltozás ára az alapozástól és a rétegek számától függ. Az előkészületi munkákért négyzetméterenként kb. 4 870 Forintot kell fizetni. Egy aszfaltréteg négyzetméterenként kb. 4 000 Forintba kerül, a kétrétegű aszfalt, amely simább és tartósabb négyzetméterenként körülbelül 6 000 Forint.
Kire bízza az aszfaltozást? Az alábbi adatlap kitöltésével, ajánlatot kérhet az Ön környékén dolgozó, megfelelő és értékelt kivitelezőinktől - díjmentesen, kötelezettség nélkül!
az Ön mennyisége
mértékegység
hozzávetőleges ár
az Ön ára
Legfeljebb 200 m2-es felület, aszfaltozásának kb. ára, előzetes terv kidolgozásával, tükörkészítés nélkül.
Legalább 200 m2-es terület, aszfaltozásának kb. ára, előzetes tervvel, tükörkészítés nélkül.
Kátyúzás ára. Aszfaltrepedések javítási költsége. Aszfaltrepedések, hideg elasztikus bitumenes anyaggal való kitöltésének ára. Legfeljebb 5 cm-es aszfaltrepedések javítási ára.
Magazin - Friss lakberendezési ötletek és szakértői tanácsok otthona kialakításához.
Tereprendezésekor fontos odafigyelni a kapubejáró és az udvar esztétikai megjelenésére, valamint, hogy az aszfalt és más burkolatok összhangban legyenek a háztájjal, de a praktikusság és az időtállóság is fontos szempont kell, hogy legyen. A könnyen karbantartható aszfaltburkolatot, sokan az említett tulajdonságok miatt választják a kapubejáró és egyéb ház körüli területek burkolására.
Az aszfaltozás egyik fő előnye a kivitelezés gyorsasága, ugyanis a megfelelően elkészített alapra terített aszfalt, általában egy nap alatt kivitelezhető, de mint már említettük az egyszerű karbantartás és a gyakorlatilag, korlátlan élettartam szintén fontos szempont. Az aszfalt az egyik legellenállóbb és legtartósabb anyag, még akkor is, ha minden télen sózásnak és egyéb környezeti hatásoknak van kitéve. Az ilyen útburkolatról a havat is egyszerű eltakarítani, de a homokszemcsék és az apró kövek is gyorsabban távoznak. A kocsibehajtók és udvarok burkolására szolgáló egyéb megoldásokhoz képest, az aszfaltozás alacsony költsége csak tovább növeli az aszfalt népszerűségét. Ára pedig a helyi adottságoktól, a kivitelezőktől és az aszfaltréteg vastagságtól függ.
Számos előnye ellenére az aszfaltnak vannak hátrányai is. Nyáron felforrósodhat és hőt bocsát ki, de akár égési sérüléseket is okozhat a mezítláb közlekedőknek. Az aszfalt magas hőmérsékleten tágul, alacsony hőmérsékleten pedig zsugorodik és repedezhet, ami az aszfalt széleinek lemorzsolódását okozhatja. A repedésekbe a víz által bekerülő homok és kavics felhalmozódhat és az ép anyag lassan tönkre mehet. Az aszfalt gyengesége a vezetékcsere vagy az utólagos közműbekötés és egyéb telepítések esetén is nyilvánvalóvá válik. Az aszfaltot vágni kell az új csövek fektetése után pedig vissza kell aszfaltozni és így a régi és az új aszfalt közötti különbség látható lesz, mivel a színek is különbözni fognak. Térkövezett udvar esetén, pedig csak el kell távolítani a burkolat egy részét, és a munka végeztével vissza kell helyezni a kiszedett térköveket.
Fontos, hogy az aszfaltozást több éves tapasztalattal rendelkező, profi vállalkozó végezze. A kivitelező kiválasztásakor ellenőrizze mióta létezik a cég és persze a referenciákat. A minőségi kivitelező garantál az alap előkészítéséért és a beépített anyag minőségéért. A szakszerű aszfaltozás garantálja a hosszú élettartamot, ezért keressen olyan mesterembereket, akik az Ön kívánságai és az előírt szabványok szerint dolgoznak.
Az aszfalt típusának kiválasztásakor, elsősorban a következőket kell figyelembe venni:
- Burkolat rendeltetése: udvar, behajtó, út és hasonló.
- Forgalmi terhelés: könnyű, normál vagy fokozott igénybevételű.
- Terep sajátosságait és az éghajlati viszonyokat.
- Beruházás értéke.
Bármelyik aszfaltfajta mellett is dönt, megfelelően előkészített alapra lesz szükség, mivel az aszfalt önmagában nem teherhordó, illetve önmagában nem teríthető.
Az egyrétegű aszfaltozás jó megoldás lehet a kisforgalmú magánutak kialakításakor, mint amilyen egy forgalmasabb udvar vagy kocsibehajtó burkolása, de ára kedvezőbb.
Egyrétegű aszfaltozás lehetőségei:
- könnyű felületi terheléseknél (3,5 tonnáig) a kőzúzalék 0-11 vagy 16 mm szemcseméretű lehet, az aszfaltréteg vastagsága pedig 5-6 cm.
- nagyobb felületi terhelés esetén (8 tonnáig) a kőzúzalék szemcsemérete 0-16 mm, az aszfaltréteg vastagsága pedig 7-8 cm.
Az említett adatok csak tájékoztató jellegűek. Az aszfalt megfelelő típusát és vastagságát egy helyszíni állapotfelmérés után lehet meghatározni.
A kétrétegű aszfaltozás különösen alkalmas olyan udvarok és kocsibehajtók burkolására, amelyeket nemcsak a személygépkocsi-, hanem a nehézgépjármű-forgalom is terhelhet. Kétrétegű aszfaltozásnál az alsó réteg általában egy nagyobb szemcseszerkezetű, jobb minőségű vastagabb rétegből áll. Az így kapott felület ellenállóbb a magas hőmérsékleten fellépő pontszerű terheléseknek. A vékonyabb felső réteg apróbb kövekből készült aszfalt, amely sima felső felületet ad. A két réteg teljes vastagsága általában 8 cm. Az alsó réteg vastagsága 5 cm, a felső pedig 3 cm, amely udvar és kocsibehajtó burkolására egyaránt alkalmas. Ez a fajta aszfaltozás valamivel drágább, de tartósabb, jobb minőségű és megjelenése is esztétikusabb.
Kétrétegű aszfaltozás lehetőségei:
- Nehezebb felületi terheléseknél (8 tonnáig) az alsó réteg 0-22 mm szemcseméretű kőzúzalék, a felső réteg szemcsemérete pedig 0-8/11 mm. Ez esetben az alsó és a felső aszfaltréteg vastagsága is 5 cm.
- Nehéz és gyakori felszíni terhelés esetén (10 tonnáig) az alsó kőzúzalékréteg szemcsemérete 0-22/32 mm, a felső réteg pedig 0 - 11 mm. Az alsó aszfaltréteg 10 cm, a felső réteg vastagsága pedig 3-4 cm.
Ezek az adatok csak tájékoztató jellegűek. Az aszfalt megfelelő típusát és vastagságát helyszíni felmérés után lehet pontosan meghatározni.
A jól sikerült aszfaltozás alapja a megfelelő terep előkészítés. Ahhoz, hogy az aszfaltburkolat ellenálljon a közlekedés, hőmérséklet-ingadozás, víz, téli sózás és hasonló környezeti hatásoknak, fontos, hogy megfelelően előkészített, száraz és szilárd alapra kerüljön. Ennek elmulasztása a talaj süllyedéséhez, az aszfalt repedezéséhez és a kátyúk kialakulásához vezethet. A kocsibeálló aljzata körülbelül 0,6 méter mély talajkiemeléssel kezdődik. Nagyobb és nehezebb terhelés esetén mélyebbre kell ásni. A földmunkák során a vízelvezetést is figyelembe kell venni, és biztosítani kell a megfelelő lejtést, amely legalább 2%-os vagy folyóméternek 2 centis kell, hogy legyen. Még ha a megfelelő lejtés biztosított is, a vízelvezetés érdekében célszerű a folyókák beépítése. A tükör kiszedés után, kb. 0,4 méter vastagságban nagyobb szemcseméretű kőréteggel kell feltölteni (kavics vagy zúzottkő). A következő réteg terítésé előtt, minden réteget tömöríteni kell. A feltöltéshez soha ne használjon építkezési hulladékot, kiásott nagy köveket és sziklákat. Ezeket az anyagokat szabálytalan méretük és alakjuk miatt, nem lehet megfelelően tömöríteni és egyenlíteni. Miután az alsó réteg megszilárdul, körülbelül 0,2 m terítési vastagságban jöhet a felső, azaz teherhordó réteg, ezért itt még fontosabb a konszolidáció.
Mint már említettük, az aszfalt típusa és vastagsága a felület rendeltetésétől függ. Az aszfaltot leggyakrabban két rétegben terítik az útburkolatokra. Egy alsó, legalább 5 cm vastag, nagyobb szemcsés és egy felső, legalább 3 cm vastag, sima rétegben. A felhordás után mindkét réteg jól tömöríthető, és néhány órán belül használható. Az aszfaltozásra legalkalmasabb időszak az ősz vagy tavasz, amikor nincs eső és a levegő hőmérséklete legalább 10 C fok. Az aszfaltot többnyire az építési szezon idején terítik. A magasabb levegő hőmérséklet azért fontos, hogy terítéskor az aszfaltkeverék ne hűljön le túlságosan, így a tömörítés is gördülékenyebb lesz.
Az esős időben terített aszfaltmassza nehezebben tapad és könnyebben repedezik. Az aszfaltozást javasolt az alap elkészítésé után azonnal elvégezni, mert ha hosszabb ideig hagyják és használják, a kő zúzalék teljesen meglágyul és szétmorzsolódik az autókerekek nyomásától.
Aszfaltozáskor valóban nem érdemes spórolni az alap előkészítésén, ugyanis a szilárd alap és a jó minőségű aszfaltburkolat kulcsfontosságú az aszfaltburkolat időtállósága szempontjából. Tartósság tekintetében, az aszfalt és más anyagok közötti felületképzés vagy hézagok kialakítása is nagyon fontos, mivel a helytelenül előkészített alapra terített aszfalt repedezik és morzsolódik. A víz így könnyen behatolhat a felső réteg repedéseibe, és károsíthatja az alatta lévő réteget is. A legrosszabb esetben az egész aszfaltréteg megduzzadhat és felemelkedhet. Gyakoribbak azonban azok a lyukak, amelyekben a víz és egyéb szennyeződések megmaradnak. Idővel az aszfalt felületén keréknyomok is megjelenhetnek, ha mindig ugyanazon a nyomvonalon közlekedik, és mindig ugyanazon a helyen parkol. Különösen nyáron kell óvatosnak lenni, amikor az aszfalt felforrósodik és emiatt puhább lesz. Az ilyen aszfaltra helyezett nehéz tárgyak, látható nyomot hagyhatnak, ez lehet például egy nagyobb virágcserép is. Az aszfaltot károsíthatja az autókból szivárgó olaj vagy más agresszív anyag is, amelyet nem lehet eltávolítani, csak kivágni és újra aszfaltozni.
Segítünk Önnek a befektetés felmérésében, költségek becslésében és a kivitelező kiválasztásában, Daibau.hu
Árajánlat udvar aszfaltozására
Udvar aszfaltozást szeretnék.Jelenleg bányakavics van az udvaron. 184680 Ft Vége 307800 Ft
Aszfaltozott udvar részleges felújítása
Társasházunk udvarára 1-2 cm vastag öntött aszfaltot terítettek amely kátyúsodás miatt részlegesen felújításra szorul. 60-70 m2 felületre kell + 2 cm új aszfaltot teríteni. Csak személygépkocsi forgalom. 350892 Ft Vége 584820 Ft
Kocsibejáró aszfaltozás
Szükség van meglévő elöregedett aszfaltra friss réteget teríteni, kb. 40 m2. 247471.2 Ft Vége 412452 Ft