A fém tetőszerkezet ára típustól, rendeltetéstől és mérettől függ. A fém kocsibeállók a legnépszerűbbek közé tartoznak, ezek ára 70 000 és 90 000 Ft/m2 között mozog.
Egyébként a legkeresettebb tetőszerkezetek közé tartoznak az acél vagy fém kocsibeállók, a terasztetők, a bejárati előtetők, az acél pergolák stb. Az árat a fesztávok (oszlopok közötti távolságok) is befolyásolják. Minél nagyobb az oszlopok közötti távolság, annál nagyobb a tető terhelése, emiatt erősebb és drágább tartószerkezetre van szükség. A tetőtartó lehet oszlopos vagy konzolos. A méretek pontos ellenőrzését és meghatározását mindig tapasztalt statikus-mérnök végzi.
Az ár a rozsdamentes bevonattól is függ: az acél védhető forró horganyzással vagy porfestéssel, de a két technika kombinálása is jó megoldás lehet. Az egyszerű 25 m2-es acél előtető kb. 2 millió forintba kerül.
Kire bízza a tetőszerkezet felépítését? Könnyen és gyorsan találhat kiváló vállalkozót a közelben a fémtető elkészítéséhez! Hogyan? Az alábbi űrlap kitöltésével kérjen ingyenes ajánlatot, majd válasszon az érdeklődő és a jó értékeléssel rendelkező, tetőszerkezetek elkészítésével foglalkozó vállalkozások közül!
az Ön mennyisége
mértékegység
hozzávetőleges ár
az Ön ára
250 cm széles, tűzihorganyzott szerkezet ára polikarbonát borítással, telepítéssel, valamint 100 km-es körzetben való kiszállítással.
A fémszerkezetes autóbeálló építése nem elhanyagolható beruházás, ezért érdemes megfontolni a költségeket. Az Ön konkrét igényei és elképzelései alapján, a fém előtetőket gyártó vállalkozók vagy beszállítók részletes ajánlatot tudnak adni. Ezért a megrendelés leadása előtt jó, ha legalább egy megközelítő elképzelése van a végtermékről. Egy jó vállalkozó helyszíni felmérést javasol, amely során átbeszélhetik, hogy mi lenne a legjobb megoldás, majd ehhez árajánlatot is kérhet. A kocsibeálló árán kívül jó, ha a végső megoldás minőségére is összpontosít, ügyelve arra, hogy ne lépje át az ár és a minőség közötti ésszerű kompromisszum határát. Az autóbeálló hosszú ideig fontos funkciót tölt be, és ezért használata során a beruházás Önnek sem okozhat csalódást.
Amikor a minőségről beszélünk, elsősorban a fém kocsibeálló tartósságára gondolunk. Ugyanakkor több különböző tényezőt is figyelembe kell venni - először is az időjárási viszonyok és más környezeti tényezők hatását, amelyek nagy kihatással lehetnek a kocsibeálló élettartamára. Ugyanakkor az acél és alumínium szerkezetek, amelyek a legtartósabbak, viszont csakúgy, mint a más anyagokból készült előtetők nem tönkretehetetlenek. A fémszerkezetek jól ellenállnak a nedvességnek, az UV -sugárzásnak és a hőmérséklet ingadozásoknak, de használatuk során érhetik egyéb negatív hatások is, mint amilyen a háziállatok vizelete, amely nagymértékben elősegíti a korróziót és így tovább – sok hasonló példát sorolhatnánk fel.
Az előtetők másik fontos jellemzője a teherbírásuk. A legfontosabb tényező, amit figyelembe kell venni, a hóterhelés. Amennyiben hiba történik a számításokban, a következmények katasztrofálisak lehetnek! Építés előtt különösen fontos a térségre jellemző havazás mennyiségét is tudni és ha olyan területen él, ahol nagy havazások szoktak lenni, akkor olyan előtetőszerkezetet kell választania, amely megfelel az adott térség időjárási viszonyainak. Különben nem fogja elbírni a téli hó súlyát, és a tartószerkezet vagy a tető ennek következtében megereszkedhet, de ez megelőzhető erősebb és sűrűbben elhelyezett tartóoszloppal.
A kocsibeálló méreteinek meghatározásakor először is tudnunk kell, hogy mit szeretnénk ahhoz, hogy a kocsibeálló megfelelő védelmet nyújtson, és hogy ehhez mekkora helyre lesz szükség. Az ilyen adatok általában a megrendelőre vannak bízva. Amikor például két autót szeretne egy kocsibeálló alatt parkolni, akkor 550x550 cm-es autóbeállót kell választania. Így az autó mindkét oldalán kevesebb mint fél méternyi hely marad, de ha a szokásosnál nagyobb járművekkel rendelkezik, akkor természetesen nagyobb méretű nyitott garázst kell terveznie. A legkisebb használható autóbeálló 210-270 cm között van, ez a magasság lehetővé teszi egy személygépkocsi, egy terepjáró vagy egy furgon, valamint egy tetőcsomagtartóval ellátott jármű parkolását. Önparkoló rendszerrel rendelkező jármű esetén elegendő egy 320 (legfeljebb 400) x500 cm méretű kocsibeálló. Három parkoló jármű esetén legalább 750x550 cm-es területre van szükség. Minél alacsonyabb a kocsibeálló, annál védettebb minden, ami alatta van, hiszen a csapadék vagy a napfény beesési szöge is kisebb. Javasoljuk, hogy alaposan gondolja át, mérje fel igényeit és a kocsibeálló méreteit, hogy később ne bánja meg, ha túl kicsi vagy túl nagyra sikeredik.
Javasoljuk, hogy forduljon szakemberhez még akkor is, ha csak egy egyszerű bejárati előtetőről vagy egy klasszikus kocsibeállóról van szó. Mindig legyen ez az első és legfontosabb szempont. Egy tapasztalt szakember az Ön igényeinek megfelelő megoldást tud kínálni, ugyanis tapasztalata felbecsülhetetlen. Általában a barkácsolók vágnak bele egy olyan autóbeálló építésébe, amely, mint hamar kiderül, még a minimális terhelést sem bírja el, és nem tesz eleget az alapvető rendeltetésnek sem. Ahhoz, hogy hosszútávon elégedett legyen, megéri valamennyivel többet beruházni egy kiváló minőségű szerkezetbe.
A piacon rengeteg előtetőgyártó van. Javasoljuk, hogy olyan vállalkozókat keressen, akik átfogó szolgáltatást nyújtanak. Ez azt jelenti, hogy a gyártáson és a beépítésen kívül a felmérést és az előzetes tanácsadást, valamint az esetleges javításokat is ők végzik. A minőségi kocsibeálló hosszú élettartamához, megfelelő és magas színvonalú beépítés szükséges. Ma már számos olyan kereskedő van a piacon, akik alvállalkozók általi telepítést kínálnak és akikre a felelősséget is átruházzák. Amikor problémák merülnek fel, kifogásokat találnak. Gyakran előfordul, hogy az eladó rosszul fizet az alvállalkozónak, aki olcsó anyagok beépítésével minőségtelen munkát végez. Természetesen neki sem érdeke a hibák utólagos korrigálása. Ezért tanácsos mindig ellenőrizni, hogy a szállító saját személyzettel teljeskörű szolgáltatást tud-e nyújtani.
Ellenőrizze a kivitelező referenciamunkáit, és ha van rá lehetősége nézze meg az általa készített autóbeállókat. Így más megrendelőktől is információkat kaphat a kivitelezés minőségéről, a szolgáltatás megbízhatóságáról, a költségekről és az értékesítés utáni szolgáltatásokról.
A fém előtetők lehetnek előregyártottak vagy egyediek. Az előregyártott előtető esetében a szerkezetet előre gyártják ezért mérete, anyaga már előre meg van határozva. A sorozatgyártású előtetőt Ön vagy szakember szereli össze. De ha egyedi fém előtetőt rendel, a kivitelezés részét képezi az előtető szakszerű telepítésének, amely magában foglalja az összes helyszíni előkészületet. Ami lehet az alapozás, burkolás és hasonlók. Amennyiben szükséges, az előtető készítője az építéssel kapcsolatos bejelentéseket és egyéb engedélyek beszerzését is lebonyolíthatja Ön helyett.
Rendeltetésétől függően a fém előtető több célt is szolgálhat. Lehet egy terasz-, erkély- vagy pergola, amely alatt biztonságban, csapadéktól és erős napsütéstől védve töltheti szabadidejét. A járművek védelmére vagy a bejárat felett esővédőként is használható. A fémszerkezet dekoratív is lehet, és díszítheti a ház homlokzatát. Alkalmas nyári konyha, hulladék- vagy kerékpártároló lefedésére is.
Az acél előtetők modern és elegáns megjelenésűek, valamint praktikusak. Az acél sokoldalú, kiváló minőségű és tartós anyag, amelynek élettartama jóval több mint 30 év. Az acél autóbeálló építésé gyors és egyszerű. Az előregyártott elemek a helyszínen összeilleszthetők, és így egy acél autóbeálló felállítása mindössze néhány órát vesz igénybe. Az összeszerelési módszer azt is lehetővé teszi, hogy bármikor szétszedhető és egy másik helyen újra összeszerelhető legyen. Lehetőség van arra is, hogy a későbbiekben olyan elemekkel egészítsék ki, amelyekkel megváltoztathatják az előtető alatti tér megjelenését, méretét vagy rendeltetését. Az acél nem rozsdásodik, mivel a megmunkálási folyamat során horganyozzák és ez megvédi a rozsdásodástól. Porfesték felhordásával tovább lehet fokozni a szerkezet védettségét és tartósságát, hiszen a 200 °C fokos szinterezés után a festék tartós és nem repedezik. A színválaszték korlátlan, ezért biztos megtalálja a megfelelő árnyalatot. A fém előtetőt gyakorlatilag nem szükséges karbantartani, és az ár-érték arány is kiváló.
A kisebb autóbeállókhoz az alumínium, mint építőanyag a legmegfelelőbb, mivel az acélhoz és a fához képest kisebb fesztávolságokat tesz lehetővé. Az alumínium előtetőket leggyakrabban teraszok, erkélyek vagy kisebb úszómedencék fedésére használják. Az alumínium előtető ellenáll az időjárási- és egyéb külső hatásoknak, összeszerelése egyszerű és az elemek rugalmassága is előnyös. Fontos kiemelni a kiváló ár-érték arányt, a hosszú élettartamot és a könnyű karbantartást is. Az alumínium előtető dőlésszöge 5-30 fok és akár 220 kg/m2 terhelést is elbír. Az alumínium könnyű anyag és ennek köszönhetően az előtető összeszerelése és szétszerelése is egyszerű és gyors.
A szabadon álló fém előtetők saját oszlopokon állnak. A behúzható pergola egyik hosszabb oldala egy másik építmény falához van rögzítve. A behúzható előtetőt általában akkor választják, ha a rögzítésre alkalmas felület még nem szigetelt. Ellenkező esetben a szigetelést és a burkolatot a konzolok rögzítési pontjainál ki kell vágni, ami helyrehozhatatlanul károsítja a ház hőszigetelését.
Az autóbeálló fedele lehet fél-, nyereg-, vagy kupolás-tető, de van, amikor a 2%-os lapos-tető a legmegfelelőbb. A kocsibeállók és az előtetők esetében nagyon népszerű tetőfedő anyagok a fényáteresztő és időjárásálló polikarbonát és természetesen az üveg. Különösen hasznos, ha egy ilyen tető építése, ablakok közelében történik, mivel így a lakótérbe bejutó fényt sem korlátozzák. Azokban az esetekben, amikor nincs szükség fényre, más típusú tetőfedőt is használhat, például bádog, cserép és egyéb.
A kocsibeálló építése általában helyszíni előkészületeket igényel. A legjobb, ha a kocsibeállót a házzal együtt tervezzük, ami új épület esetében lehetséges is. Mi minden szükséges a helyszín előkészítéséhez? Milyen alapra van szükség, hogy a kocsibeálló minden terhelést elbírjon? A válasz nem lehet egyszerű. A behúzható konzolos előtetőkhöz sávalapot kell biztosítani, mivel a terhelés nagy része az egyik oldalon van. A három vagy négy oszlopos, azaz szabadon álló előtető esetében valószínűleg elegendő egy pontbeton alap. Mérete a kocsibeálló alapterületétől függ. Mindenesetre jobb, ha a statikai számítást szakemberre bízza. A hőveszteség elkerülése érdekében az egy vagy több oldalról egy másik épülethez csatlakozó kocsibeálló esetében célszerű a konzolt a homlokzat építése előtt felszerelni, hiszen gondoskodni kell a hőhidak kialakulásának elkerüléséről. A bejárati ajtó vagy az erkély feletti kisebb esővédőket az épület falazatához kell rögzíteni, oszlopok nélkül.
Az előtetők és kocsibeállók engedélyhez és egyszerű bejelentéshez nem kötött építési tevékenységnek számítanak, de helyi rendeletektől függően településképi bejelentési eljárás köteles, például az épület homlokzatához illesztett előtető, védőtető, ernyőszerkezet építése, meglévő felújítása, helyreállítása, átalakítása, korszerűsítése, bővítése, megváltoztatása. Ezért, mielőtt kocsibeálló vagy más hasonló létesítmény építésébe kezdene, mindenképp járjon utána az illetékes építésügyi hatóságnál a helyi szabályozásoknak és önkormányzati rendeleteknek.
Daibau.hu - segítünk a beruházás felmérésében, a költségek becslésében és a kivitelező kiválasztásában otthona számára.
Kocsibeálló
Szükség van kocsibeálló kivitelezésére szinterezéssel, könnyűszerkezetes fedéssel. 443232 Ft - 738720 Ft
Udvari előtető készítés
5x15 méteres előtető, lábon álló, csatorna elvezetéssel
5 méter széles 15 méter hosszú udvari előtető
254858.4 Ft - 424764 Ft
Raktár kialakítása szendvicspanelből
Szükség van egy kb. 12x6 méretű raktárrész kialakításához felmérésre és árajánlatra. Az alap már rendelkezésre áll, valamint az acélszerkezet is adott. 1477440 Ft - 2462400 Ft
Magazin - legújabb lakberendezési ötletek és szakértői tanácsok otthona berendezéséhez.